Linneas Pilleri

30 år. Sambo. Mamma till två bustroll. Att baka är avkoppling. Älskar att fota. Virka är det nya i mitt liv.

Testbakat!

Publicerad 2015-01-15 21:14:34 i Bakat, Recept,

Jag bara ääääälskar Espresso House's hallon- och kardemummamuffins! Verkligen min favvisar :) Jag blev så himla sugen att prova göra egna. 




De blev faktiskt bra! Inte riiiiiktigt lika goda som originalet.. Tror det berodde på mängden kardemumma. Nästa gång blir det en till tesked! 

Men jag kan verkligen rekommendera alla att köra på smakerna hallon och kardemumma! Himmelskt gott :) Jag tog bara mitt bästa bas-muffinrecept, blandade i 2-3dl mosade hallon och 2tsk (tar 3tsk nästa gång) kardemumma. Toppade med smulpajsdeg för att få crunchet som Espresso House's muffins har :)  

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela