Linneas Pilleri

30 år. Sambo. Mamma till två bustroll. Att baka är avkoppling. Älskar att fota. Virka är det nya i mitt liv.

Decoupage på kruka

Publicerad 2017-10-23 10:56:00 i Pyssel,

Decoupage på kruka - hur gör man?
 
Jag använde mig av Panduros lim för decoupage. 
 
Dela en servett så du har bara det översta lagret. Klipp ut den del av servetten du vill ha på krukan. 
 
Jag limmade en lite prick på krukan och la på servetten och rättade till den som jag ville ha den. Sen vek jag upp servetten för att limma under. Gjorde så till hela servetten satt fast. Sen limmade jag försiktigt på ovansidan av servetten. 
 
Efter två timmars torktid limmade jag en gång till ovanpå servetten. 
 
 
Det blev ju lite knöligt här och var men jag är ändå nöjd med min första decoupage-kruka! 
 
Gjorde också en Edenkruka till mitt Edenljus!

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela